Alexa genser av SD

Til Gensere

Alexa genser av SD

1241.-  KR

Alexa Genser
Romslig genser i enkel ribbestrikkstruktur. 

Alle våre strikkepakker inneholder oppskrift og komplett garnforbruk til ønsket størrelse gitt at oppgitte mål og strikkefasthet overholdes. .Du finner også informasjon under hvilke strikkepinner og evnt hvilket tilbehør du trenger til dette nydelige plagget.Du kan selv endre farge i strikkepakken ; velg da først størrelsen du ønsker å strikke, så kommer det opp fargevalg nedenfor. NB! Oppskrift vil alltid leveres i strikkepakkens originale farger.

DESIGN:
Strikkemekka

STØRRELSER:
 XS    S     M     L     XL     XXL

GARNKVALITET: 
VIKING Bamboo (50 % Bambus, 50 % Bomull), nøster à 50 g, ca 110 m
VIKING Kid Silk (77 %Kid Mohair, 23 % Silke), nøster à 25 g, ca 200 m

VANSKELIGHETSGRAD: 
Lett Øvet

PLAGGETS MÅL:

Overvidde:    88     93     103     112     122     132 cm
Hel lengde:    64      66       68       70      70        72 cm
Ermelengde: ca 48 cm i alle størrelser

GARNFORBRUK:

Bamboo

Farge 1: Mosegrønn 634;         4 (4) 5 (5) 6 (7) nøster

Farge 2: Hvit 600;                     4 (4) 4 (5) 5 (6) nøster

Farge 4: Beige 607;                  4 (4) 4 (5) 5 (6) nøster

Kid Silk

Farge 4: Mørk grønn 334;        3 (3) 3 (4) 4 (4) nøster

Farge 5: Hvit 300;                    2 (2) 3 (3) 3 (3) nøster

Farge 6: Beige 306;                 2 (2) 2 (3) 3 (3) nøster

Veiledende pinner og tilbehør: 
Rundp og strømpep nr. 4 og 4 ½  

Strikkefasthet: 
24 m ribbestrikk med dobbel tråd på p nr 4 ½ = 10 cm.. Husk at strikkefastheten må holdes hvis resultatet skal bli vellykket.

Slik finner du riktig størrelse : Ta mål av et plagg du allerede har, som passer. Sammenlign målene med oppskriften. Velg størrelse ut i fra overvidden på bolen . Lengde på både bol og ermer kan du selvsagt strikke lenger eller kortere ved behov, bare husk å bestill ekstra garn om du vil legge til noe på lengden!