• Her er du:
  • Hjem
  • Retur og bytte

Retur og bytte

Når du handler hos Strikkemekka.no har du 30 dagers returrett / åpent kjøp fra dagen forsendelsen er mottatt.
Ved retur må magebåndet / banderolen være uåpnet, ikke skadet eller har lukt som for eksempel røyk, mat etc.

HVORDAN GJØRE EN VANLIG RETUR:

Instruksjoner for retur med QR-kode på returseddelen: 
1. Lim på den medfølgende returseddelen.
2. Skann inn QR-koden på returetiketten med ditt mobilkamera, eller gå til https://helthjem.no/return for å bestille opphenting. (Ingen QR-kode? Se neste avsnitt)
3. Følg instruksjonene, skriv 5-sifret kode på returetiketten, og legg deretter pakken i postkassen din eller på dørmatten innen klokken 23:00.

Merk at pakken skal returneres hjemmefra og kan ikke returneres fra hentested.

Instruksjoner for retur med teksten "retur fra hentested" på returseddelen:
1. Lim på den medfølgende returseddelen.
2. Returner returpakken til nærmeste innleveringssted. Søk etter nærmeste her: https://helthjem.no/henteselv
3. Be om returkvittering ved retur på innleveringsstedet.

Merk at pakken ikke kan returneres hjemmefra eller med andre fraktselskap.

Instruksjoner for retur med Postnord returseddel:
1. Lim på den medfølgende returseddelen. Legg følgeseddelen samme med det du skal returnere og bruk original emballasje eller annen tett forpakning.
2. Returner returpakken til nærmeste innleveringssted. Søk etter nærmeste her: https://my.postnord.no/service-points?context=privat
3. Be alltid om en returkvittering ved retur på innleveringsstedet.

Merk at pakken ikke kan returneres hjemmefra eller med andre fraktselskap.

Mangler du returseddel: 
Har du mistet returseddelen så kan du skrive uten ny her. Klikk på "Returner med returkode" og skriv inn returkoden Strikkeretur
- Har du ikke printer? Postnord tilbyr isåfall valg om å printe etiketten i butikk.
Denne returseddelen gjelder kun for retur med Postnord (se ovenfor).

Ta vare på sporingsnummeret og kvittering til returen er behandlet. Vi belaster deg for returporto på kr 69 på tilknyttet betaling/faktura når returen er ferdig behandlet.

Når vi har mottatt og behandlet din retur vil tilknyttet Vipps/faktura bli korrigert. Dersom du har valgt faktura og ikke betalt den, vil varen(e) slettes fra fakturaen og du vil få tilsendt en oppdatert faktura pr epost. Har du allerede betalt med kort eller Vipps når du bestilte, eller betalt tilsendt faktura vil du få tilbakebetalt fra Vipps/Klarna i løpet av 1-5 virkedager etter at returen er blitt ferdig behandlet her hos oss.

Har du ikke betalt fakturaen kan det være smart å fryse fakturaen din om forfallsdatoen er like rundt hjørnet slik du unngår purringer. Behandlingstid på en retur kan ta opp til 2 uker fra vi har mottatt returen. Du kan enkelt fryse fakturaen (rapportere en retur) via "min side" på www.klarna.no, via Klarna sin egen app eller på tlf 21018991.

Dersom du ikke betaler fakturaen innen forfall og heller ikke gir beskjed til Klarna at varene returneres og fakturaen skal fryses i påvente av behandling av retur kan det påløpe purregebyr fra Klarna på den ubetalte fakturaen. Eventuelle purregebyr står kunden selv ansvarlig for å dekke.

Ønsker man å bruke en annen forsendelsemetode enn vår returseddel gjøres dette på egen regning og sikkerhet til følgende adresse:
Strikkemekka.no
Postboks 8
4068 Stavanger


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

HVORDAN GJØRE ET BYTTE:
- Du får gratis retur ved et bytte. Frakt på byttebestillingen har ordinære fraktsatser.

1. Legg inn ny bestilling i nettbutikken på produkten(e) du ønsker å bytte til. Skriv deretter ned det nye ordrenummeret på følgeseddelen som du legger med i returen for å få gratis retur. Merk at frakt på bytteordren ikke er gratis, denne dekkes av kunde. 
- Bytter du i samme produkt bare i for eksempel i en annen farge så får du produktet til samme pris som du kjøpte varen for i opprinnelig ordre. Ved bytte i en strikkepakke så ønsker vi helst at hele strikkepakken returneres og at man etterbestiller da en ny strikkepakke.
- Ta kontakt med oss igjen med ditt nye ordrenummer ([email protected]) når bestillingen er fullført slik at vi kan korrigere prisen slik det blir samme pris som i opprinnelig ordre. Dette skal ikke gjøres om produktet er til samme pris som da du bestilte eller om du bestiller et helt annet produkt.
2. Returseddelen klistres uten på pakken (returseddel ligger vedlagt i pakken). Se ovenfor hvordan du returnerer.
3. Har du mistet eller mangler returseddelen kan du skrive uten ny her. Velg nr 2 og skriv inn returkoden Strikkeretur
- Denne returseddelen gjelder kun for retur med Postnord (se ovenfor).

Ta vare på sporingsnummeret og kvittering til returen er behandlet. Dersom du ønsker å bruke en annen forsendelsemetode enn vår returseddel gjøres dette for egen regning og risiko.

Når vi har mottatt og behandlet din retur vil tilknyttet Vipps/faktura bli korrigert. Dersom du har valgt faktura og ikke betalt den, vil varen(e) slettes fra fakturaen og du vil få tilsendt en oppdatert faktura pr epost. Har du allerede betalt med kort eller Vipps når du bestilte, eller betalt tilsendt faktura vil du få tilbakebetalt fra Vipps/Klarna i løpet av 1-5 virkedager etter at returen er blitt ferdig behandlet her hos oss.

Har du ikke betalt fakturaen kan det være smart å fryse fakturaen din om forfallsdatoen er like rundt hjørnet slik du unngår purringer. Behandlingstid på en retur kan ta opp til 2 uker fra vi har mottatt returen. Du kan enkelt fryse fakturaen (rapportere en retur) via "min side" på www.klarna.no, via Klarna sin egen app eller på tlf 21018991.

Dersom du ikke betaler fakturaen innen forfall og heller ikke gir beskjed til Klarna at varene returneres og fakturaen skal fryses i påvente av behandling av retur kan det påløpe purregebyr fra Klarna på den ubetalte fakturaen. Eventuelle purregebyr står kunden selv ansvarlig for å dekke.

Ønsker man å bruke en annen forsendelsemetode enn vår returseddel gjøres dette på egen regning og sikkerhet til følgende adresse:
Strikkemekka.no
Postboks 8
4068 Stavanger

Copyright ® 2024 All rights reserved Levert av frontsoftware.no