• Her er du:
  • Hjem
  • Retur og bytte

Retur og bytte

30 dagers retur- og bytterett.

 

Retur:
1. Legg følgeseddelen samme med det du skal returnere. Bruk original emballasje eller annen tett forpaking.
2. Returseddelen klistres uten på pakken (returseddel ligger vedlagt i pakken). Har du mistet returseddelen kan du skrive uten ny her. Velg nr 2 og skriv inn returkoden Strikkeretur.
3. Lever pakken inn til nærmeste Postnord utleveringssted. Ikke Posten Norge.

Ta vare på sporingsnummeret og kvittering til returen er behandlet. Vi belaster deg for returporto på kr 69 på tilknyttet fakturaen når returen er ferdig behandlet.
Om du ønsker å bruke en annen forsendelsesmetode enn vår returseddel gjøres dette på egen regning og sikkerthet.

• Når vi har behandlet din retur vil tilknyttet faktura bli oppdatert. Dersom du har valgt faktura og ikke betalt den, vil varen(e) slettes fra fakturaen og du vil få tilsendt en oppdatert faktura pr epost. Har du allerede betalt ved bestilling eller betalt tilsendt faktura vil du få tilbakebetalt fra Klarna i løpet av 1-5 virkedager.
• Har du ikke betalt fakturaen kan det være smart å fryse fakturaen din om forfallsdatoen er like rundt hjøret slik du unngår purringer. Behandlingstid på en retur kan ta opp til 2 uker fra vi har mottatt returen. Du kan enkelt fryse fakturaen (rappotere en retur) via "min side" på www.klarna.no, via Klarna sin egen app eller på tlf 21018991.


Bytte (gratis retur ved bytte):

1. Legg inn ny bestilling i nettbutikken på produkten(e) du ønsker å bytte til. Skriv deretter ned det nye ordrenummeret på følgeseddelen som du legger med i returen for å få gratis retur.
- Bytter du i samme produkt bare i for eksempel i en annen farge så får du produktet til samme pris som du kjøpte varen for i opprinnelig ordre. Ved bytte i en strikkepakke så ønsker vi helst at hele strikkepakken returneres og at man etterbestiller da en ny strikkepakke.
- Ta kontakt med oss igjen med ditt nye ordrenummer (post@strikkemekka.no) når bestillingen er fullført slik at vi kan korrigere prisen slik det blir samme pris som i opprinnelig ordre. Dette skal ikke gjøres om produktet er til samme pris som da du bestilte eller om du bestiller et helt annet produkt.
2. Returseddelen klistres uten på pakken (returseddel ligger vedlagt i pakken). Har du mistet returseddelen kan du skrive uten ny her. Returkoden er: Strikkeretur
3. Lever pakken inn til nærmeste Postnord utleveringssted. Ikke Posten Norge.

Ta vare på sporingsnummeret og kvittering til returen er behandlet. Dersom du ønsker å bruke en annen forsendelsesmetode enn vår returseddel gjøres dette for egen regning og risiko. 

  • Når vi har behandlet din retur vil tilknyttet faktura bli oppdatert. Dersom du har valgt faktura og ikke betalt den, vil varen(e) slettes fra fakturaen og du vil få tilsendt en oppdatert faktura pr epost. Har du allerede betalt med kort når du bestilte, eller betalt tilsendt faktura vil du få tilbakebetalt fra Klarna i løpet av 1-5 virkedager etter at returen er behandlet her hos oss. 
  • Har du ikke betalt fakturaen kan det være smart å fryse fakturaen din om forfallsdatoen er like rundt hjøret slik du unngår purringer. Behandlingstid på en retur kan ta opp til 2 uker fra vi har mottatt returen. Du kan enkelt fryse fakturaen (rappotere en retur) via "min side" på www.klarna.no, via Klarna sin egen app eller på tlf 21018991.

 

Dersom du ikke betaler fakturaen innen forfall og heller ikke gir beskjed til Klarna at varene returneres og fakturaen skal fryses i påvente av behandling av retur kan det påløpe purregebyr fra Klarna på den ubetalte fakturaen. Eventuelle purregebyr står kunden selv ansvarlig for å dekke.
 

Ønsker å bruke en annen forsendelsesmetode enn vår returseddel gjøres dette på egen regning og sikkerthet til følgende adresse:
Strikkemekka.no
Postboks 8
4068 Stavanger