Alida Genser av SD

Til Gensere

Alida Genser av SD

579.-  KR

Alida Genser
Oversized genser med hullmønster og striper. Rette isydde ermer. 

Du kan selv endre farge i strikkepakken ; velg da først størrelsen du ønsker å strikke, så kommer det opp fargevalg nedenfor. NB! Oppskrift vil alltid leveres i strikkepakkens originale farger.

DESIGN:
Strikkemekka

STØRRELSER:
XS/S - M - L/XL - XXL

GARNKVALITET: 

Viking Bamboo (50% bambus, 50% bomull, 50 gr = ca 110 m.)  

VANSKELIGHETSGRAD: 
Litt Øvet/Øvet

PLAGGETS MÅL:

Overvidde:      102     114    127    140  cm
Hel lengde:      57      60       63       66  cm
Ermelengde:   46       47       48       48  cm

GARNFORBRUK:
Naturhvit nr 602: 6-7-7-8 nøster
Beige nr 607: 5-6-6-7 nøster   

Veiledende pinner og tilbehør: 
Rundp og strømpep nr. 3 ½ og 4

Strikkefasthet: 
14 m glattstrikk med dobbel tråd og pinne nr 4 måler ca 10 cm. Husk at strikkefastheten må holdes hvis resultatet skal bli vellykket.

Slik finner du riktig størrelse : Ta mål av et plagg du allerede har, som passer. Sammenlign målene med oppskriften. Velg størrelse ut i fra overvidden på bolen . Lengde på både bol og ermer kan du selvsagt strikke lenger eller kortere ved behov, bare husk å bestill ekstra garn om du vil legge til noe på lengden!